1. na planie miasta w skali 1:7500 odleglosc domku kasi od domu babci wynosi 7 cm. oblicz rzeczywista odleglosc miedzy tymi domami.
2. oblicz rzeczywista odleglosc pomiedzy przystankiem PKS , a jaskinia Mrozna jezeli na mapie w skali 1:12500 odleglosc miedzy nimi wynosi 4,6 cm.
3.odleglosc jaka pokonuje bocian lecac do Polski z cieplych krajow zmierzona na mapie o skali 1:20 000 000 wynosi 30 cm. ile to kilometrow?
4. Na mapie o skali 1: 40 000 odleglosc miedzy miastami wynosi 67 mm> Jaka jest ta odleglosc w rzeczywistosci?
5.Na mapie w skali 1: 500 000 odcinek laczacy Hajnowke z Bialowieza ma 3 cm dlugosci .Jaka jest odleglosc w terenie w linii prostej , miedzy tymi miastami?
6. Na planie w skali 1:2000 odleglosc od ula do rosnacej na lace lipy jest rowna 4 cm. jaka jest odleglosc miedzy ulem a ta lipa?
7. jedziesz samochodem i nagle zabraklo ci benzyny> w samochodzie masz mape w skali 1:200 000. Sprawdziles ze odleglosc na mapie do najblizszej stacji wynosi 2,7 cm. policz ile kilometrow w reczywistosci musisz pokonac do najblizszej stacji benzynowej?
8. Na mapie w skali 1: 20 000 000 odcinek miedzy Warszawa a Madrytem mierzony w linii prostej wynosi 11,5 cm. Oblicz rzeczywista odleglosc miedzy tymi miastami.
9.Na planie schroniska dla zwierzat narysowanym w skali 1:200 pomieszczenia dla psow maja ksztalt prostokata o wymiarach 3 cm x2 cm. jakie sa rzeczywiste wymiary tych pomieszczen?
10 Sciezka przyrodnicza ma na mapie narysowanej w skali 1: 30000 dlugosc rowna 15 cm. Jaka jest dlugosc tej sciezki w rzeczywistosci?
11. Na mapie w skali 1:3 000 000 odleglosc z Krakowa do Lodzi wynosi 9 cm. Oblicz rzeczywista miedzy tymi miastami. Odpowiedz podaj w kilometrach.
12. Mape turystyczna Bieszczad wykonano w skali 1: 150 000. Pewna odleglosc na tej mapie wynosi 2,2 cm. Ile to kilometrow w terenie?

2

Odpowiedzi

2010-01-03T15:02:51+01:00
1.
7cm*7500=52500cm=525m
2.
4,6cm*12500=57500cm=575m
3.
30*20 000 000=600 000 000cm=600 000m=600km
4.
6,7cm*40000=268000cm=2680m
5.
3*500 000=1500000cm=15000m=15km
6.
4*2000=8000cm=80m
7.
2,7*200000=540000cm=5400m=5,4km
8.
11,5*20 000 000=230 000 000cm=230 000 0m=2300km
9.
3*200=600cm=6m
2*200=400cm=4m
10.
15*30 000= 450000cm=4500m=4,5km
11.
9*3 000 000=27 000 000cm= 27 000 0m= 270km
12.
2,2*150 000=330 000cm=3300m=3,3km
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:09:22+01:00
1) 1cm-75m
7*75m=525m

2) 1cm-125m
4,6*125m=575m

3) 1cm-200km
30*200km=6000km

4) 1cm-400m
6,7*400m=2,68 km

5) 1cm-5km
3*5km=15km

6) 1cm-20m
4*20m=80m

7) 1cm-2km
2,7*2km=5,4km

8) 1cm-200km
11,5*200km=2300km

9) 1cm-2m
3*2m=6m
2*2m=4m
6mx4m

10) 1cm-300m
15*300m=4,5 km

11) 1cm-30km
9*30km=270km

12) 1cm-1,5 km
2,2*1,5km=3,3 km
5 5 5