Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T15:51:47+02:00
Krzywica pojawia się w wieku 2-3 lat, a osteoporoza w wieku lat 50, zazwyczaj u kobiet po menopauzie.
Jak zapobiegać? W obu przypadkach na pewno spożywanie witaminy D (która wzmacnia kości) będzie skutecznym środkiem, by zapobiec chorobie, a w przypadku osteoporozy na pewno warto zapisać się do jakiegoś klubu fitnessu, czy po prostu ćwiczyć raz na jakiś czas, chodzić na basen, czy dużo spacerować.
2 4 2
2009-09-17T17:09:04+02:00
Krzywica- schorzenie występujące u dzieci, gł. w pierwszym roku życia;najlepiej wygrzewac nogi na słoncu,poniewaz promienie sloneczne zawieraja duzo witaminy D,
zrzeszotnienie kości, osteoporoza, med. przewlekłe schorzenie kośćca;zanik beleczek kostnych, ścieńczenie korowej warstwy kości, zmniejszenie ich masy i gęstości; powoduje łamliwość kości; przyczyny różnorodne, najczęściej zaburzenia hormonalne.
1 1 1