Moi drodzy ! z matmy jestem ciemna ,a w szczególności z geometrii ;/
mam tutaj zadanka z podręcznika "Matematyka 1" dla klasy pierwszej gimnazjum:
zad. 1,2,5,6 str.111
niektórych z tych zadań niestety wam nie przedstawię gdyż chodzi o rysunki więc niektóre z tych zadań to :
1.Czy kąty czworokąta mogą mieć podane poniżej miary?
a.)123stopnie,37stopnie,158 stopni ,42stopnie
b.)72stopnie,73,74,175
c.)89,91,91,89
ps.wszędzie chodzi o stopnie.
Liczę na odpowiedzi ;)
pozdrawiam.

3

Odpowiedzi

2010-01-03T15:05:08+01:00
2010-01-03T15:05:52+01:00
Narysuj w paincie i zapisz... potem wejdź na stronę tinypic.com i prześlij je tam... na dole dostaniesz link do obrazka, który nam możesz wkleić, a to zadanie:

zad 1:
czworokąt ma 360⁰ więc sprawdzamy tylko czy suma wszystkich kątów to 360⁰
a)123⁰+37⁰+158⁰+42⁰=360⁰ - jest dobrze
b)72⁰+73⁰+74⁰+175⁰=394⁰ - nie może być
c)89⁰+91⁰+89⁰+91⁰=360⁰ - jest dobrze
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:06:23+01:00
A
123+37+158+42 360
360 = 360
tak

b
72+73+74+175 360
394 > 360
nie

c
89+91+91+89 360
360 = 360
tak