Zad1
Ryszard obliczyl wysokosc drzewa,mierząc następujące odcinki:cień drzewa-6m,swój cień-70cm.A on sam ma 1,4 m wzrostu.Jaka wysokość ma drzewo
zad2
Autobus z wrocławia do ośrodka "pod lipą" wyjezdza o 13:30.Gryzbiarze ustalili zbiorke na polanie odleglej o 1km od przystanku.O której godzienie najpozniej musza wyruszyc z tej polany w strone przystanku,aby idąc z prędkoscią 4 km/h zdazyc na czas.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:11:27+01:00
Dane:
6 m - cień drzewa
0,7 m cień Rysia
1,4 m - wzrost Rysia

x - wysokość drzewa

6/x=0,7/1,4
8,4=0,7x |: 0,7
x=12 m

4 km/h prędkość grzybiarzy
x [h] - czas jaki muszą iść
1 km - droga
4 km/h * x h = 1 km
h = 1/4 h = 15 min

13:30-0:15=13:15 - o tej godzinie muszą wyruszyć.
2010-01-03T15:15:00+01:00
Zad.1
70 cm - cień Ryszarda
1,40 m - rzeczywista wysokość Ryszarda
1,40 m : 70 cm = 2 -długość o ile cień jest krótszy

6m * 2 = 12m

odp: drzewo ma długość 12 metrów.

zad.2

13:30 - pora o której odjeżdża autobus

1km - odległość od przystanku

4km/h - szybkośc z ajaką idą grzybiarze


h : 4km (h= 60min)= 15 min - tyle wyności czas przejścia 1 km


odp. Muszą wyruszyć o 13:15