Pan Kowalski obliczył, że w ciagu pięciu wypraw do lasu jego rodzina uzbierała 15 kg grzybów.Wszystkie grzyby zostały ususzone . Wiedzac , że podczas suszenia grzyby tracą przecięnie 94% swojej wagi , oblicz , ile będą ważyły zebrane grzyby po wysuszeniu.Wynik podaj w dekagramach

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:08:40+01:00
15kg-100%
x-94%

100x=1410 |100
x=14,1

15kg-14,1kg=0,9kg=90dag

Zsoatnie 90dag grzybów
2010-01-03T15:09:41+01:00
15000g-1000%
x - 94%
1410000÷1000=141dag