Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:14:43+01:00
X - pierwsza godzina, y- druga godzina, czyli inaczej x+1, z - trzecia godzina (inaczej x+2)
x+y+z=18
x+(x+1)+(x+2)=18
3x=15
x=5

Odp.: Olek odrabial lekcje w nastepujacych godz. 5:00, 6:00 i 7:00
2010-01-03T15:17:12+01:00

x
x+1
x+2
x+3
4x+6=18
4x=12
x=3
x+1=4
x+2=5
x+3=6
Odp Olek odrabiał lekcje od 3 do 6.
wyjaśnienie: siadał do zadania zegar zaczął bić pierwszy raz po pierwszej godzinie zaczął bić drugi raz po drugiej godzinie zaczął bić trzeci raz i po 3 godzinie kiedy kończył robić lekcje zabił po raz czwarty a więc uważam że moja odpowiedz jest poprawna :)
2010-01-03T15:17:20+01:00
X-ilość uderzeń

x- pierwsza godz.
x+1- druga godz.
x+2- trzecia godz.

x+x+1+x+2=18
3x=18-3
3x=15/:3
x=5

5 godzina <----
5+1=6 godzina <----
5=2=7 godzina <---- ODP. O tych godz. odrabiał lekcje.