Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:16:33+01:00
Mazury należą do najatrakcyjniejszych regionów turystyczno-krajoznawczych i rekreacyjnych naszego kraju. Składa się na to wiele czynników, w tym urozmaicony krajobraz, duża liczba jezior, znaczna powierzchnia pokryta lasami, liczne rezerwaty i pomniki przyrody, bogata i ciekawa przeszłość historyczna, cenne zabytki architektury, muzea, miejsca ważnych wydarzeń historycznych. Zróżnicowany krajobraz regionu został ukształtowany przede wszystkim podczas ostatniego zlodowacenia i w mniejszym stopniu jest wynikiem erozyjnej i akumulacyjnej działalności wód płynących. Cechą charakterystyczną tego krajobrazu są malownicze wzgórza moreny czołowej, faliste wzniesienia moreny dennej i równinne obszary sandrowe pokryte w większości lasami. O młodości krajobrazu świadczy też duża liczba jezior. Choć region ten jest często nazywany Krainą Tysiąca Jezior, jest ich w rzeczywistości znacznie więcej, w tym ok. 2000 jezior o powierzchni powyżej 1 ha.u również znajdują się nie tylko największe jeziora regionu - Śniardwy, Mamry, Jeziorak, Niegocin, ale zarazem największe w Polsce, Śniardwy i Mamry przekraczają bowiem powierzchnię 10 000 ha każde.! Te największe, zgrupowane w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich i na Pojezierzu Iławskim, w okolicy Ostródy i Iławy, połączone kanałami, tworzą interesujące szlaki żeglugowe. Dużą atrakcję regionu stanowią jedyne w Europie i jedyne czynne w świecie techniczne urządzenia kanałowe - pochylnie.
5 4 5
2010-01-03T15:19:02+01:00
-Mazury leżą między dolną Wisłą a wschodnią granicą.
W obrębie Pojezierza Mazurskiego wyrozróżnia się: Pojezierze Brodnickie, Iławskie, Olsztyńskie, Mrągowskie, Krainę Wielkich Jezior, Pojezierze Ełckie i Suwalskie.
Znałam odpowiedź tylko na to pierwsze zadane przez cb pytanie :(
jak będzie znała na dwa pozostałe dam znak ;)
Pozdro ;P
4 4 4