Wykonaj redukcje wyrazow podobnych, a nastepnie oblicz wartosc liczbowa wyrazenia algebraicznego dla x = -5, y = 3 i z = - 1.

a) 7x+3y+6x+2
b) 8+4z+6x+10z
c) 7x+3y+8x+9y
d) -5x-3y-3z+10
e) 6x(do potegi drugiej)+9z+5x(do potegi drugiej)-8y
f) 5z(do potegi trzeciej)+4z(do potegi drugiej)+3z-25z-10z(do potegi drugiej)-5z(do potegi trzeciej)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T15:24:37+01:00
A)7x+3y+6x+2=11x+3y+2=11x(-5)+3x3+2=-55+9+2=-44
b)8+4z+6x+10z=8+14z+6x=8-14-30=-36
c)7x+3y+8x+9y=15x+12y=-75+36=-39
d)-5x-3y-3z+10=25-9-3+10=-2
e)36x²+9z+25x²-8y=36x25-9+25x25-24=900-9+625=1516
f)-5+4-3-25+10+5=-14
2010-01-03T15:51:02+01:00
A) 7x+3y+6x+2=13x+3y+2=13*-5+3*3+2=-39+9+2=-28