Cenę komputerów obniżono o 25%. O ile procent należy podwyższyć nową cenę komputerów, aby cena końcowa była równa cenie pierwotnej?

Proszę pomóżcie, muszę mieć to zadanie na środę a nie mam pojęcia o co w nim chodzi.
Wiem, że dałam bardzo mało punktów ale niestety nie mogę dac więcej.
:)

3

Odpowiedzi

2010-01-03T15:28:08+01:00
1. należy podwyższyć o 25 %
Bo jeśli cene komputerów obnizono o 25% to żeby wyrównać do (0) nalęzy o taką samą cene podnieść.

2010-01-03T15:29:04+01:00
X-cena pierwotna
y-cena po obniżce

(100%-25%) * x=y
0.75x=y

y/0,75=x
x=(100/75)y
x=(4/3)y
nowa cenę należy podwyższyć o 33⅓%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T18:39:58+01:00
Załóżmy że cena wynosi 100 zł ( zamiast 100 może być każda dowolna liczba)

25% ze 100 = 25 zł
100 - 25 zł = 75zł

75 - 100%
25 - x
x= 2500/ 75
x = 33,(3) %
Odp. Nową cenę komputerów należy podnieść o 33,(3)%