Odpowiedzi

2010-01-03T15:26:40+01:00
Na początku trzeba sobie podstawić jakaś liczbę za bok, potem poobliczać ile będzie wynosił wynik gdy powiększymy o te procenty i obliczyć ile to procent z pierwszej podstawionej liczby
np. ja sobie podstawiłam 2 na początku, potem powiększyłam o te procenty-wyszło mi 3 i 3 jest większa od 2 o 50%, czyli wynik 50%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:28:05+01:00
Pole wyjściowego kwadratu to P=a²

teraz liczymy o ile w konsekwencji zwiększył się bok powiększonego kwadratu:
(pamiętamy, że 20%=0,2 oraz 25%=0,25)
najpierw: a+0,2a=1,2a
a potem: 1,2a+0,25*1,2a=1,2a+0,3a=1,5a

tak więc kwadrat zwiększony jest półtora raza i liczymy jego pole:
P=(1,5a)²=2,25a²

o ile procent się zwiększyło? Z proporcji:
1a² --- 100%
2,25a² --- x

x=2,25a²*100%/1a²
x=225%/1=225%

od tego musimy odjąć przyjęte 100% z 1a² i mamy, że: 225%-100%=125%
tak więc pole drugiego kwadratu zwiększyło się o 125%

Edit: do rozwiązania na górze. o 50% to się zwiększył bok - nie pole!