Odpowiedzi

2010-01-03T15:31:00+01:00
2010-01-03T15:31:45+01:00
X + 6x + x +25 = 65
8x + 25 = 65
8x = 40
x = 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:35:15+01:00
Pani ze stołówki stwierdziła ze zjedzono 65 kanapek.Dzieci zjadly x kanapek, panowie 6 razy wiecej kanapek niz dzieci ,a panie o 25 kanapek wiecej niz dzieci.Jakie równanie ilustruje tę sytuację

x- kanapki zjedzone przez dzieci
6x- tyle zjedli panowie
x+25 -tyle zjadły panie kanapek
65- wszystkie kanapki

x+6x+(x+25)=65

TAKIE RÓWNANIE ILUSTRUJE SYTUACJĘ ;)

A to rozwiązanie tego równania:
x+6x+(x+25)=65
x+6x+x+25=65
8x= 65-25
8x=40 /:8
x=5
DZIECI ZJADŁY 5 KANAPEK :)))

POZDRAWIAM :)))