Chłopiec stoi na balkonie i trzyma piłkę w rękach. Po chwili puścił ją i piłka spada swobodnie . Jaki rodzaj energii ma piłka ,gdy chłopiec ją trzyma w ekach i jak zmienia sie ta energia , gdy piłka spada w dół ? Jaki rodzaj energii ma piłka tuż przed uderzeniem.

2

Odpowiedzi

2010-01-03T15:37:33+01:00
Gdy chłopiec trzyma ją w rękach-e potencjalna
gdy piłka spada w dół energia potencjalna się zmniesza, a kinetyczna rośnie, tuż przed uderzeniem-kinetyczna
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:42:21+01:00
Obczaj zasadę zachowania energii: (cytat w Wikipedii)
w układzie izolowanym suma składników wszystkich rodzajów energii całości (suma energii wszystkich jego części) układu jest stała (nie zmienia się w czasie).

Suma energi potencialnej i kinetycznej tego ciała jest stała, zatem na balkonie przedmiot ma Ekintetyczną = 0J i Epotenialną = max,
podczas lotu energia potencialna zmienia się na kintetyczną by przy uderzeniu Ekintetyczną = max i Epotenialną = 0J