Odpowiedzi

2010-01-03T15:46:58+01:00
12* 20/100 = 2,40 zł
12zł + 2,40zł = 14,40 zł
25/100 * 14,40 = 1/4 * 14,40 = 3,6 zł
14,40 zł - 3,60 zł= 10,8 zł

Przed zmianami wystarczy pieniędzy na 8 książek (100/12=8)
Po zmianach wystarczy pieniędzy na 9 książek (100/10,8=9)
Po podwyżce wystarczy pieniędzy na 6 książek (100/14,4=6)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:49:14+01:00
12 zł - początkowa cena książki

12 + 20% *12 = 12 + 2,4 = 14,4 zł - cena książki po zdrożeniu

14,4 - 25% * 14,4 = 14,4 - 3,6 = 10,8 - cena książki po obniżce


1 wersja - 100 : 12 = 8,333333 ≈ 8 (przed zmianą)
2 wesja - 100 : 14,4 = 6,96666666 ≈ 6 (po pierwszej zmianie)
3 wersja - 100 : 10,8 = 9,25922592 ≈ 9 (po drugiej zmianie)

Mrumru Cię kocha!
2 5 2