Do cylindra miarowego o masie 150 g wlano 50 cm3 wody,a następnie wrzucono kilka monet,które spowodowały podniesienie się poziomu wody w cylindrze,wzrost obiętości o 2 cm3.Cylinder wraz z zawartością zważono i okazało się,że jego masa wynosi 205,4 g. z jakiego metalu były wykonane monety?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T16:26:05+02:00

d=gęstość
d wody=1g/cm3
d=m/V
m=d*V
m=50cm3*(1g/cm3)
m=50g
205,4g-150g=55,4g
55,4g-50g=5,4g=masa monet=m2
d=m2/V2
d=5,4g/2cm3
d=2,7 g/cm3
Ta gęstość odpowiada aluminum.
2009-09-17T16:53:02+02:00
Jako, ze monety podniosly poziom o 2cm³, tak wiec taka jest ich objetosc.
Ich masa jest roznica masy cylindra z woda i monetami od masy cylindra i wody.

Obliczenia:

m(wody)= objetosc x gestosc
m(wody)= 50cm3 x 1 kg/dm3= 0.05dm3 x 1kg/dm3= 0.05 kg= 50 g
150g+50g= 200g(masa cylindra i wody)
205,4g-200g= 5,4 g(masa monet)
Gestosc(p)= 5.4g / 2cm3
Gestosc(p)= 2,7g/cm3(Gestosc Berylu)

Odp. Monety wykonane są z Berylu(Be 2,69-2,7) lub bardziej prawdopodobne z glinu(Al.