Odpowiedzi

2010-01-03T16:10:09+01:00


2.mikoryza -strzepki grzybni wynikaja do korzeni roslin i tworza wokól nich gesta siec przypomnajaca mufke. dzieki temu ulatwiaja roslina pobieranie wody i soli mirenalnych a same korzystaja z prodoktow fotosyntezy. chronią rosliny przed zakazeniem bakteriami i toksycznym wplywem zanieczyszczen.

3.prosty -to plechowe organizmy lądowe zdudowane ze strzepek grzyba i jednokomorkowych glonow.prosty zawieraja wiele cennych zwiazkow chemicznych. sa wykorzystane w medycynie,produkcji kosmetykow a takze farbiarstwie.

4.skala prostowa- sluzy do porostow jest wrazliwosc na zanieczyszczenie atmosfery przez dymy i pyły przemysłowe. cecha ta pozwoliła na stworzenie tzw.skali porostowej

licze na naj nie zglaszaj spam bo cos pomoglam ;)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T16:16:04+01:00
1. Nie wytwarzają uwicionych komórek, są to organizmy cudzożywne, nie potrafią, tak jak rośliny, same syntetyzowac związków organicznych z substancjami nieorganicznych, potrzebne są im gotowe substancje odzywcze (które pobierają z materii organicznej wytworzonej przez rośłiny lub zwięrzęta)

2. Mikoryza polega na współżyciu korzeni lub innych organów (a nawet nasion roślinnych naczyniowych) z grzybami. Takie zjawisko daje obu gatunkom korzyści , polegające na obustronnej wymianie substancji odzywczych.

3 Porosty - liczna grupa grzybów, są to organizmy pionierskie porastające korę drzew, kamienie, gleby najbardziej ubogie a także bardziej suche. Porosty tworzą plechy, które mogą miec dwie postacie.(równomierną i warstwową)

Znaczenie porostów: zawierają liczne związki chemiczne wykorzystywane w farmacji, są czułym biowskaźnikiem czystości atmosfery, jako organizmy pionierskie mają one funkcię glebotwórczą, są ważnym składnikiem pokarmowym

4. Skala porostowa - z jej pomocą można ocenic skalę zanieczyszczenia powietrza na danym terenie. Porosty pełnią tam rolę gatunku wskaźnikowego.


PS/ Ja także liczę na naj naj:p:P
2 5 2