Odpowiedzi

2010-01-03T15:56:37+01:00
Długość przekątnej - x
x²=8²+6²
x²=64+36
x²=100
x=√100
x=10
przekątna ma długość 10cm

pole = 8cm*6cm=48cm²

obwód = 2(8cm+6cm) = 2*14cm = 28cm
  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T15:57:33+01:00
2*(6+8)=28cm-obw
8cm*6cm=48cm²-pole
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:57:47+01:00
Pole i obwód jest dość prosto gdyż P=a*b oraz Obw=2a+2b

P=6cm*8cm=48cm²
Obw=2*6cm+2*8cm=12cm+16cm=28cm

natomiast przekątną możemy obliczyć z twierdzenia Pitagorasa:
a²+b²=c²
(6cm)²+(8cm)²=c²
c²=36cm²+64cm²
c²=100cm² |√
c=10cm

i tak o to przekątna wyszła nam 10cm