Odpowiedzi

2010-01-03T16:05:44+01:00
Na piewszym polu 1 zl
na drugim 2 zl,
na trzecim 4 zl,
na czwartym 8 zl
na piątym 8 zł * 2= 16 zł
na szóstym 16*2 = 32 zł
na siudmym 32*2 = 64 zł
na ósmym 64 * 2= 128 zł.


licze na naj!
2010-01-03T16:10:36+01:00
2 do potęgi 64 = 18446744100000000000

P.S. to jest na 64. polu, nie jak kolega wyżej na 8. ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T16:19:40+01:00
Korzystasz z wzoru na ciag geometryczzny a(n)= a(1) * q do potegi n-1 obliczasz q np. z a(4)= 1* q do potegi 4-1 ----> 8=1 * q do potegi 3 ---> q=2. Tak samo robisz z
a(64)= a(1) * q do potegi 64-1 ---> wynik to 1*2 do potegi 63