Odpowiedzi

2009-09-17T16:34:15+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T16:34:33+02:00
3.4 jak wiesz jest to ulamek dziesietny...
Po przecinku jest tylko 1 liczba, wiec czytamy to jako cztery dziesiąte.
Tak samo czytamy 4/10 i rzeczywiście jest to to samo. Tak więc w ułamku zwykłym mieszanym możęmy to zapisac jako 3 4/10...
Skrucajac otrzymujemy 3 2/5... Zamieniajac liczbe mieszana na ulamek zwykly... Mnozymy pierwsza liczbe przez mianownik wiec wychodzi nam 15. To dodajemy do licznika i mamy 17/5...
Innym sposobem ktory uzyje na liczbie -2.6 jest zauwazenie, ze -2.6 to to samo co
-(2.6/1)... Rozszerzajac ten ulamek przez liczbe 10(mnozymy i licznik i mianowik) wychodzi nam -(26/10) i mamy znowu ulamek... skracamy i wychodzi nam -(13/5)

Dzieki, Aleks