Odpowiedzi

2010-01-03T16:36:42+01:00
Sum, szczupak, amur, tołpyga, jesiotr, lin, karaś

znam tylko takie ;PP
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T16:47:36+01:00
Miętus – jedyna słodkowodna ryba z rodziny dorszowatych (Gadidae). Jedyny przedstawiciel rodzaju Lota. Poławiana dla smacznego mięsa, spotykana w akwariach publicznych.

amur biały-ryba z rodziny karpiowatych, jedyny przedstawiciel rodzaju Ctenopharyngodon. Hodowany w akwakulturze, poławiany w wędkarstwie.

płoc -ryba z rodziny karpiowatych.Żyją w stadach, żerują gromadnie. Ryby płochliwe i bardzo ostrożne
okon-gatunek ryby z rodziny okoniowatych.Osiąga 60 cm długości i masę ciała do 4 kg. Ciało wysokie, bocznie spłaszczone.

leszcz-gatunek słodkowodnej ryby z rodziny karpiowatych.iało silnie wygrzbiecone oraz bocznie spłaszczone, pokryte dużymi, łatwo usuwalnymi łuskami.

karp-Ciało wydłużone, wrzecionowate, prawie okrągłe w przekroju poprzecznym. otwór gębowy dolny, mięsisty zaopatrzony w 2 pary wąsików. Łuski cykloidalne, duże, mocno osadzone w skórze. Płetwa grzbietowa jest bardzo długa.

szprot-mała ryba morska z rodziny śledziowatych. Osiąga długość, w zależności od środowiska i podgatunku, od 10 do 20 cm. Wyglądem bardzo przypomina młodego śledzia. Cechą odróżniającą jest szorstka krawędź brzucha.

sandacz-gatunek ryby z rodziny okoniowatych.Ciało wydłużone, lekko bocznie spłaszczone, wzdłuż linii bocznej 55-77 łusek. Głowa stosunkowo mała, otwór gębowy przedni, sięgający za tylną krawędź oka, paszcza silnie uzębiona, kilka zębów w przedniej części szczęki znacznie większych od pozostałych. Oczy duże, świecące w ciemnościach. Płetwy grzbietowe dość daleko oddalone od siebie.

piskorz-Podłużne, walcowate ciało, lekko bocznie spłaszczone w tylnej części. Wokół otworu gębowego 10 wąsików (4 na górnej szczęce, 2 w kącikach ust i 4 krótkie na dolnej szczęce). Łuski niewielkie. Płetwy piersiowe u samców nieco dłuższe niż u samic.

stornia-gatunek ryby flądrokształtnej z rodziny flądrowatych.Ciało wydłużone, wysokość mniejsza od połowy długości. Mały otwór gębowy. Łuski drobne, część z nich przekształcona w szorstkie, kostne płytki, szczególnie ostre wzdłuż linii nabocznej oraz u podstawy płetw