Dam tutaj dwa zadania ale temat ten sam !
1.oblicz pole,obwód i długość drugiej wysokości równoległoboku jeżeli jego boki mają długość 8 i 4 cm. zaś krótsza wysokość ma 3 cm. !
[w odp. zobaczyłam że druga wys. ma 6 cm. ale jak to obliczyć ?]

2.Taras Andrzeja ma kształ trapezu prostokątnego o wymiarach :
-górna podst. 3m.
-dolna podst. 5 m.
-wys.4 m
Andrzej postanowił postawić na taras płytki w kształcie kwadratu kupił 460 sztuk o wymiarach 20x20 cm.. Czy Andrzejowi wystarczy płytek na pokrycie tarasu ?
[proszę o obliczenia to najważniejsze !]

3

Odpowiedzi

2010-01-03T16:41:32+01:00
Zad.1.
a=8cm
b=4cm
hk-wysokość krótsza=3cm
hd-wysokość dłuższa=?
P=a×hk
P=8cm×3cm
P=24cm²
P=b×hd
hd=P÷b
hd=24cm²÷4cm
hd=6cm
Ob=2×8cm+2×4cm=16cm+8cm=24cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T16:41:32+01:00
2. Pole trapezu= (3+5) *4 :2= 16 m2
Pole 1 płytki= 20cm*20cm= 400 cm2= 0,04 m2
Pole wszystkich płytek= 460* 0,04 m2= 18,4 m2
Odp. Andrzejowi wystarczy płytek.

1. Pole = 8*3
Pole= 24 cm2
24= 4*h /:4
6=h wysokość drugiej wysokości
Ob= 2*8+2*4
Ob= 16+8
Ob=24 cm

Pozdrawiam :)
2010-01-03T16:45:12+01:00
1.
8*3=4*x
24=4x
x=24/4
x=6
2.
Pole trapezu:
P=(a+b)*h/2
P=(3+5)*4/2
P=8*4/2
P=16m^2=160000cm^2
Pole płytki: 20cm*20cm=400cm^2
160000/400=400
Odp:Andrzejowi wystarczy płytek na pokrycie tarasu.