Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T16:43:09+01:00
Pozytywne znaczenie bakterii:
-produkcja szczepionek i antybiotyków.
-produkcja jogurtów, serów, kiszonek.
-likwidacja zaniczyszczeń w biooczyszczalniach ścieków.
-jako organizmy owadobójcze w rolnictwie.

Negatywne znaczenie bakterii:
-wywołują choroby.
-powodują gnicie produktów spożywczych.
-zawierają toksyny.
-uwalniają azot do atmosfery.

grzyby jadalne:
borowik zwyczajny, podgrzybek.
grzyby trujące:
muchomor czerwony, maślanka wiązkowa.
grzyby niejadalne:
sromotnik bezwstydny (w stadium dojrzałym), gąska pomarańczowa.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T16:45:24+01:00
1)Negatywne znaczenie bakterii :
- wywołują wiele chorób, niektóre z nich mogą być zagrożeniem dla życia człowieka (np. gruźlica, zapalenie płuc, czerwonka bakteryjny)
- wywołują zatrucia pokarmowe
-przyczyniaja sie do psucia zywności
- nieszcza wiele materiałów przemysłowych.

Pozytywne znaczenie bakterii :
- zyja w układzie pokarmowym
- ułatwiaja rozklad celulozy
- bakterie zyjace w jelicie czlowieka pomagają rozłożyć na strawione cząsterczki pokarmu, dostarczaja tez witaminy.
2) grzyby jadalne : kania, kurka
grzyby niejadalne : Ozorek pospolity, Borowik płowy
grzyby trujące : Muchomór czerwony, Sromotnik bezwstydny

proszę o najlepsze, mialam to w szkole i jest bankowo dobrze :)
2010-01-03T16:48:22+01:00
1)Znaczenie bakterii:
+są stosowane do produkcji szczepionek i antybiotyków
+są stosowane jako organizmy owadobójcze w rolnictwie
+są stosowane w przemyśle spożywczym do produkcji kefirów,jogurtów i kiszonych produktów
+bakterie żyjące w naszym przewodzie pokarmowym pomagają w rozkładzie niestrawionych cząstek pokarmu i wytwarzają niektóre witaminy
-wywołują choroby:gruźlica,angina,zapalenie płuc,czerwonka bakteryjna,wrzody żołądka,tężec,dżuma i kiła
-powodują psucie żywności
-produkują toksyny,powodują zatrucia
-powodują niszczenie materiałów przemysłowych
2)Grzyby jadalne:
-czubajka kania
-borowik szlachetny
Grzyby trujące:
-muchomor sromotnikowy
-muchomor czerwony
Grzyby niejadalne:
-czubajeczka wełnista
-pięknoróg lepki
Myślę,że pomogłam :D
1 4 1