Oblicz ile razy mniejsza jest wartość siły grawitacji działającej na ciało umieszczone w odległości równej 5 promieniom Ziemi (licząc od jej środka) od wartości siły grawitacji działającej na to ciało na powiechrzni Ziemi.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T16:44:38+01:00
Zgodnie z prawem powszechnego ciążenia: F = GM*m/R^2
siła ciążenia zależy od odległości (jest odwrotnie proporcjonalna do kwadratu odległość)
czyli 5^2= 25
wartość siły grawitacji zmaleje 25 razy jeżeli odległość wzrośnie 5 razy
8 3 8
  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T16:50:33+01:00
Korzystsz ze wzoru na siłę grawitacji
ponieważ w tym wzorze masz r podniesione to potęgi drugiej to i ty to robisz czyli
5²=25
siła zmaleje 25 razy
Pozdrawiam
8 3 8
2010-01-03T17:13:47+01:00
Prawo powszechnego ciążenia :
F = GM * m / R ²

Siła ciążenia zależy od DŁUGOŚCI.
jest ona odwrotnie proporcjonalna do kwadratu ODLEGŁOŚCI.
5 ² = 25

Zmaleje : 25 razy.

Pozdrawiam :)
10 4 10