Ciśnienie i jego pomiar

Zadanie 1
Ustaw w kolejności wzrastającej wartość ciśnienia jakie wywierasz na podłoże gdy stoisz
a)na nartach..........................
b)na jednej nodze
c)na obu nogach

Zadanie 2
Wartość ciśnienia możemy określić wzorem

p=

gdzie: p.......................
F.....................
S........................

Zadanie 3

Ciśnienie p=10 N/m2 oznacza że na........................powierzchni działa siła..................Jeśli chcemy obliczyć siłę działającą na dowolną powierzchnię S to korzystamy ze wzoru: F=......

Zadanie 4
Uzupełnij

1 Pa=.............

10 hPa=....................N/m2


Dla 1 gimnazjum Eureka 2000

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T16:50:25+01:00
Zad .1
a)na nartach
b)na obu nogach
c)na jednej nodze
Zad2.
Wzór na ciśnienie:
p=F/S

Znaczenie symboli:

Fparcia – siła parcia, (w niutonach N), lub
N siła nacisku (w niutonach N)
p – ciśnienie (w paskalach Pa)
S – pole powierzchni (w m2)

8 3 8
2010-01-03T16:53:34+01:00
1. narty, dwie nogi, jedna noga.
2. p= Fn: s
Fn- siła nacisku
S= powierzchnia
3. na jednym metrze kwadratowym powierzchni działa siła 10 N. Korzystamy ze wzoru F= p*S
4. 1 Pa= 0,01 hPa
10 hPa= 1000 Pa N/m2

Pozdrawiam :)
7 4 7