Odpowiedzi

2010-01-03T16:53:26+01:00
X+0,4x+1,6x=3x
x=50zl

pierwszy album-x =50zl
drugi- 0,4x = 40/100 * 50 = 20 zl
trzeci 1,4x 140/100 * 50 = 80 zl
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T16:54:56+01:00
Zadanie

to oznaczymy kazdy album x,y,z

x+y+z=150 (wiemy ze : y=0.4x i z=1.6x)
wiec x+0.4x+1.6x=150
3x=150
x=50 zł - cena pierwszego albumu
y=0.4x , wiec y=0.4*50=20 zł(cena drugiego albumu)
z=1.6x wiec z=1.6*50=80zł (cena trzeciego albumu)

odp i wszystko sie zgadza albumy kostzuja 50,20,80 zł

:)
1 5 1