Podczas trzydniowego rajdu rowerowego uczniowie przejechali 65 km. Drugiego dnia pokonali dwa razy dłuższą trasę niż pierwszego dnia, a trzeciego o 5 km więcej niż pierwszego dnia. Ile kilometrów przebyli każdego dnia ? Zapisz wszystkie obliczenia.


Proszę pomuszcie ..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T16:59:20+01:00
X-długość trasy pierwszego dnia
x+2x+x+5=65
4x=60
x=15
15*2=30
15+5=20
pierwszego dnia przejechali 15km drugiego 30 km a trzeciego 20km
1 5 1
2010-01-03T17:01:42+01:00
1 dzien x
2 dzien 2x
3 dzien x+5
razem 65km


x+2x+x+5=65
4x=65-5
4x=60
x=15

1 dzien 15km
2 dzien 30km
3 dzien 20km
1 5 1