Magda stwierdziła, że ma tylko 10 zł w skarbonce, a jej siostra Ania ma 190 zł.Postanowiła co tydzień dokładać do skarbonki 2 zł, podczas gdy Ania wydawała co tydzień 10 zł ze swych oszczędności. Po ilu tygodniach siostry będą miały tyle samo pieniędzy?

3

Odpowiedzi

2010-01-03T17:01:09+01:00
10+2x=190-10x
12x=180
x=15
po 15 tygodniach
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T17:03:49+01:00
190-10
10+2
190-10=10+2
180=12/12
15=x
odp. po 15 tygodniach będą miały tyle samo pieniędzy.
3 2 3
2010-01-03T17:05:48+01:00
Pieniadze magdy pieniadze ani
( co tydzień +2zł) (co tydzień -10zł)
10zł ----- 190
12zł ------ 180zł
14zł ------ 170zł
16zł ------ 160zł
18zł ------ 150zł
20zł ------ 140zł
22zł -------- 130zł
24zł ------- 120zł
26zł ------ 110zł
28zł ------ 100zł
30zł ------- 90zł
32zł ------- 80zł
34zł ---------- 70zł
36zł -------- 60zł
38zł ---------- 50zł
40zł -------- 40zł
teraz wystarczy policzyc i ci wychodzi, że potrzeba 15 tygodni;]
3 2 3