Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T17:04:34+01:00
2010-01-03T17:05:30+01:00
Czarne Stopy, z angielskiego Blackfoot, Indianie Ameryki Północnej z grupy Algonkinów, wywodzący się z nizinnych prerii nad rzeką Saskatchewan. Prowadzili koczowniczy tryb życia. Należeli do bardzo wojowniczych Indian, a rabunkowe najazdy na sąsiednie plemiona stanowiły ważne źródło ich utrzymania. Do tradycyjnych zajęć należało ponadto zbieractwo i myślistwo (gł. polowania na bizony). Żyli w luźno powiązanych grupach plemiennych z wybieralnymi wodzami, zmienianymi na czas pokoju i wojny. Nie stworzyli scentralizowanej władzy, 2 razy w roku (na wiosnę i jesienią) organizowali spotkania dla podtrzymania więzi ogólnoplemiennych. Praktykowali animizm. Na skutek migracji związanych z wyniszczeniem bizonów osiedli pod koniec XIX w. w rezerwatach w prowincji Alberta (Kanada) i w stanie Montana (USA). Populacja ich liczy obecnie ok. 6500 osób.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T17:06:20+01:00
Bohaterowie:
a)postacie pierwszoplanowe: harcerze z tytułowego zastępu: Marek Osiński, Maciek Osa, Felek, Franek Fobusz, Józio, BOchenek;
b)postacie drugoplanowe: Andrzej Wróbel, oboźny Kazik Kazimierski, "Leśne oko", Dąbrowski, Linginus ("Żurawie"), Patelnia ("Białe Foki"), Puchatek ("Kontiki");
c)postacie epizodyczne: woźny i sekretarka, babcia Fobusza, sprzątaczka Waleria, Puma, Hindus, ludzie zaproszeni na ognisko harcerzy, staruszek, opiekun Marka.

DO CZARNYCH STÓP NALEŻELI TYLKO BOCHATEROWIE Z PODPUNKTU A
1 5 1