Aby obliczyć, ile przekatnych posiada wielokąt, nalezy pomnozyc liczbe jego boków przez liczbe o 3 mniejszą i otrzymany wynik podzielic przez 2 :
a) zapisz w postaci wyrazenia algebraiczngo , ile przekątnych ma wielokąt o n bokach.
b) oblicz ile przekątnych ma trzydziestokąt.

3

Odpowiedzi

2010-01-03T17:09:14+01:00
Zad 1.
a)n*(n-3):2
b) 30*(30-3):2=30*27:2=405
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T17:10:29+01:00
A) [n x (n-3) ] / 2
b)[ 30 x [30-3) / 2 = [ 30x 27] / 2= 810/2= 405
2010-01-03T17:12:44+01:00
A) n × n-3 = y/2
b) 30 × 27 = 810/2 = 405

/* - ułamek