Mapa wykonana jest w skali 1:450000 . Odległość między Wólką ,a Polesiem na tej mapie jest równa 4cm . Oblicz jaka jest rzeczywista odległość między tymi miejscowościami.
Jakbym siadła, to bym to rozwiązala :D ale mi sie nie chce, hah .! <33

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T17:26:52+01:00
1cm na mapie-450 000cm w rzeczywistości=4,5km w rzeczywistości
4cm na mapie- x km w rzeczywistoscci
x=4×4,5
x=18km
odp.rzeczywista odległosc wynosi 18km
4 4 4
2010-01-03T17:26:57+01:00
2010-01-03T17:27:27+01:00
1 cm na mapie to 450000 cm w rzeczywistości
mnie pani uczyła ze skreślamy 5 zer bo tyle wynosi 1 km w centymetrach
1 km = 100000
wiec w 450000 skreslamy od końca odliczamy 5 i wychodzi 4,5 km w rzeczywistości
2 4 2