Robert korzysta z komputera przeciętnie 2,5 godziny dziennie.Obliczył,że jest to ⅝ jego wolnego czasu.Ile czasu wolnego dziennie ma Robert.Zapisz Obliczenie!!!
Plis Pomóżcie !!!


Zad.2 Ile Waży blacha na pokrycie jednej połaci tego dachu,jeśli jej 1 metr kwadratowy waży 5,5kg.
Wymiary tego dachu 5 4 6 6 4 5

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T17:26:31+01:00
2,5h = 5/8 wolnego czasu
5/8 : 5 = 1/8 wolnego czasu
2,5h : 5 = 0,5h = 1/8 wolnego czasu
1/8 x 8 = 8/8 = cały wolny czas
0,5h x 8 = 4h = cały wolny czas

Odp:Robert ma 4 godziny wolnego czasu (dziennie)





1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:20:07+01:00
1.
2, 5 h = 5 / 8
5 / 8 : 5 = 1/8
2,5 h : 5 = 0,5 h = 1/8
1/8x 8 = 8 / 8
0,5hx 8 = 4h

Odp. : Robert dziennie ma 4 godziny wolnego czasu.

2.
P = 6 * 4 / 2
P = 12 m ²
1m ² = 5,5 kg
5, 5 * 12 = 66 kg

Odp. : Blacha waży 66kg.

Pozdrawiam! :)
1 5 1