Zad 1.

Porównaj podane wielkości:
a) 60zł i 11% kwoty 600zł,
b) 5,70zł i 10,5% kwoty 57zł,
c) 40kg i 19,8% masy 200kg.
d) 5500$ i 109% kwoty 5000$

zad 2

Oblicz (wynik zaokrąglij z dokładnością do1 grosza):

a) 22% kwoty 375,40zł
b) 7% kwoty 16,50zł
c)19,5% kwoty 12537 zł
d) 2,3% kwoty 13 zł
e) 0,7% kwoty 2541 zł
f) 136% kwoty 12,15zł
g)110,5% kwoty 375 zł
h) 103,03% kwoty 250 tys. zł.


Proszę o szybkie rozwiązanie
daje naj;P

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T17:36:55+01:00
A) 60zł <11% kwoty 600zł,
600*0,11=66

b) 5,70zł i<10,5% kwoty 57zł,
57*0,105= 5,955

c) 40kg >19,8% masy 200kg.
200*0,198=39,6

d) 5500$ > 109% kwoty 5000$
5000*1,09=5450

2,a) 22% kwoty 375,40zł = 0,22*375,4=82,588 zł=8259 groszy
b) 7% kwoty 16,50zł= 1,155 zł=115 groszy
c)19,5% kwoty 12537 zł = 2444,715 zł=244471groszy
d) 2,3% kwoty 13 zł= 0,299zł= 30gr
e) 0,7% kwoty 2541 zł=17,787 zł= 1779 gr
f) 136% kwoty 12,15zł= 16,524 zł= 1652 gr
g)110,5% kwoty 375 zł414,375 gr= 41437 gr
h) 103,03% kwoty 250 tys. zł.357575 zł= 25757500 gr
1 5 1
2010-01-03T17:44:09+01:00
Zad 1.
a) 11% *600=0,11*600=66 większe
b) 10,5%*57=0,105*57=5,985 większe
c) 19,8%*200=0,198*200=39,6 mniejsze
d) 109%*5000=1,09*5000=5450 mniejsze

zad 2.
a) 22%*375,40=0,22*375,40=82,588zł=82,59zł
b) 7%*16,50=0,07*16,50=1,155zł=1,16zł
c)19,5%*12537=0,195*12537=2444,715zł=2444,72zł
d) 2,3%*13=0,023*13=0,299zł=0,30zł
e) 0,7%*2541=0,007*2541=17,787zł=17,79zł
f) 136%*12,15=1,36*12,15=16,524zł=16,52zł
g)110,5%*375=1,105*375=414,375zł=414,38zł
h) 103,03%*250000=1,0303*250000=257575zł

1 5 1
2010-01-03T17:57:51+01:00
Zad 2
a) 22% kwoty 375,40zł=0,22x374,40=82,4
b) 7% kwoty 16,50zł=0,07x16,50=1,1
c)19,5% kwoty 12537 zł=0,195x12537=2444,7
d) 2,3% kwoty 13 zł=0,023x13=0,30
e) 0,7% kwoty 2541 zł=0,007x2541=17,8
f) 136% kwoty 12,15zł=1,36x12,15=16,5
g)110,5% kwoty 375 zł=1.105x375=414,4
h) 103,03% kwoty 250 tys. zł.=1,0303x250000=257575

zad 1
a) 60zł i 11% kwoty 600zł, 0,11x600=66>60
b) 5,70zł i 10,5% kwoty 57zł, 0,105x57=5,98>5,7
c) 40kg i 19,8% masy 200kg. 0,198x200=39,6<40
d) 5500$ i 109% kwoty 5000$ 1,09x5000=5450<5500

2 4 2