Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T17:30:45+01:00
A= bok 1 kwadratu,,, pole=a²
a+3= bok drugiega,,, pole = (a+3)²=a²+6a+9
a²+6a+9-a²=57
6a=57-9
6a=48
a=8,,,, obwód=4a=4×8=32cm
a+3=8+3=11,,, obwód=4a=4×11=44cm
2 5 2
2010-01-03T17:54:54+01:00
A - bok większego kwadratu
b - bok mniejszego

a² - b² = 57
a - b = 3

a² - b² = 57
(a - b)(a + b) = 57
3(a + b) = 57
a + b = 19

a + b = 19
a - b = 3
2a = 22

a = 11
b = 8

Da = 4a = 44
Db = 4b = 32

jeżeli czegoś z tych wyliczeń nie rozumiesz pisz na pw