Aby ochronić ogród od wiatru, postawiono parkan.Powierzchnia tego parkanu z jednej strony wynosi 23m2.Parkan należy pomalować dwukrotnie po obu stronach.Cena jednej puszki wynosi 12zł.Oblicz,ile trzeba zapłacić za puszki z farbą potrzebną do pomalowania parkanu.

1 litr
1 l na 10m2

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T17:41:38+01:00
23m2×2=46m2
46m2×2=92m2
92m2÷10m2/l=9.2l
9.2l tyle potrzeba do pomalowania tego parkanu
10×12zł=120 zł tyle trzeba wydać na forbę
14 4 14
2010-01-03T17:43:57+01:00
4x23m2=92m2
1l farby=12 zł
1l=10m2
potrzebne=10 puszek z farbą ->120 zł
7 3 7
  • yume
  • Rozwiązujący
2010-01-03T17:46:29+01:00
Ogólnie rzecz biorąc parkan trzeba pomalować 4razy (2strony po 2razy)
czyli 23m2 x 4 = 92m2
więc potrzeba 10 puszek a zatym idzie, że na pomalowanie parkanu wydamy 120zł
6 3 6