Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T17:31:14+01:00
Najpierw liczymy sumę długości podstaw
P= [(a+b)*h]/2
a+b = 2* p/h
a+b = 25cm

ob = 25+2*7cm = 39cm

Spr:

P = [(a+b)*h]/2
P = [25cm*4cm]/2
P = 50cm2

Odp. obwód trapezu ma 39 cm
7 4 7
2010-01-03T17:37:48+01:00
A - dłuższa podstawa = ?
b - krótsza podstawa = ?
h - wysokość = 4 cm
P - pole = 50 cm²
P = (a + b)h/2
2P = (a + b)h
a + b = 2P/h = 100/4 = 25 cm
obwód = a + b + 2c = 25 + 14 = 39 cm
c - ramię = 7 cm
6 4 6