1.oblicz objetosc sześcianu o krawedzi:
a)8cm
b)19dm
c)7,1cm
d)20m
z obliczeniami!!!!!!!
2.akwarium w ksztalcie prostopadloscianu o krawedziach dlugosci 50cm,30cmi 20cm jest wypelnione do polowy woda.Ile wazy woda w akwarium??
obliczenia do obu zadan>.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T17:36:08+01:00
8x8x8= 512cm3
19x19x19= 6859dm3
7,1x7,1x7,1= 357,911cm3
20x20x20= 8000

50x30x20/2 = 30000/2 = 15000
2010-01-03T20:36:32+01:00
1. a)
v=a³
a=8cm
v=8³=512 cm³
b)
v=a³
a=19dm
v=19³=6859 dm³ ≈ 6,86m³
c)
v=a³
a=7,1 cm
v=(7,1)³=357,911 cm³ ≈358 cm³
d)
v=a³
a=20m
v=20³=8000m³
2.
50cm=5dm
30cm=3dm
20cm=2dm
v=5*3*2=30 dm³
30dm³:2=15dm³
15dm³=15l=15kg

odp.: woda w akwarium waży 15kg