Odpowiedzi

2010-01-03T17:51:44+01:00
X - I bok
5x - Obwod
x+6 - II bok
2(x + x+6) - obwod
2(x+x+6)=5x
-x=-12 / -1
x= 12
P=ab
P= 12*18= 216
odp. Pole wynosi 216
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T18:02:26+01:00
P=ab
z treści zadania wynikają dwa równania
b=a-6
5b=2a+2b
podstawiamy z pierwszego równamia b, do drugiego i otrzymujemy a=18, wyliczmy z pierwszego równania b mając wyliczone a. otrzymujemy b=12.
dlugości boków podstawiamy do wzoru na pole.
P=18x12=216