Czy pomożesz mi w rozwiązaniu układów równań?
Potrzebuję pomocy bo muszę zaliczyć matmę, mam zadania z równań, możecie mi wytłumaczyć lub zrobić choć jeden przykład?

ułamek 5x+2/3 = ułamek 3x+6/5

5x( x - 8 ) - (4x + 1 )(x - 1 ) = x^2 - (x + 5 )

I jedno wyrażenie którego nie potrafię:

( x -2 )(x + 2 ) - ( 3x + 1 )^2 dla x= -2

BŁAGAM POTRZEBNE NA DZIŚ NA PEWNO NAJ !

2

Odpowiedzi

2010-01-03T17:50:58+01:00
Wyrażenie ,którego nie potrafisz:
(-2-2)(-2+2)-(3*-2+1)*2=
4-4+4-4- 10=-10
(nie wiem czy dobrze)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T18:07:08+01:00
Zad.1
5x+2/ 3 = 3x+6/ 5 trzeba pomnożyć obustronnie przez 15 żeby nie było ułamków czyli zostanie

5(5x+2)=3(3x+6) i teraz trzeba to co jest przed nawiasem pomnożyć przez to, co jest w nawiasie

25x+10=9x+18 teraz trzeba przenieść x na jedną stronę i wyrazy wolne na drugą

25x-9x=18-25
16x=-7 trzeba podzielić przez to co jest przy x
x= -7/16

Zad.2
5x( x - 8 ) - (4x + 1 )(x - 1 ) = x²- (x + 5 )
5x²-40x-(4x²-4x+x-1)=x²-x-5 jak masz - przed nawiasem to trzeba zmienić znaki w nawiasie na przeciwne
5x²-40x-4x²+4x-x+1=x²-x-5
5x²-4x²-x²-2-40x+4x-x+x=-5-1
-36x=-6
x=-1/6

Zad.3
( x -2 )(x + 2 ) - ( 3x + 1 )² dla x= -2
(-2-2)(-2+2)-(-6+1)²
4-4+4-4-(36-12+1)
4-4+4-4-36+12-1
-25
trzeba tylko znać wzory skróconego mnożenia do tego zadania :)