Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T17:45:50+01:00
Rodzice Stasia kupili zmywarke na raty .kwota jaka musza za nia zaplacic (razem z odsetkami )wynosi 1320zł ,a gdyby kupili zmywarke za gotowke zaplaciliby za nia 1100zł.Ile wynosiło oprocentowanie kredytu?.

x-oprocentowanie kredytu

Robisz proporcję ;p

1100 100 %
(1320 -1100) x

I mnożysz na krzyż xd

x = ( 1320 -1100 ) * 100 % : 1100 = 220 *100 % :1100 = 22 000 :1 100
x = 20 %

Odp. Oprocentowanie wynosiło 20 % .

Mam nadzieję ,że pomogłam ;D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T17:46:54+01:00
1320-1100 = 220
220/100 = 0,2
Oprocentowanie wynosi 20% .