NA podstawie dostepnych ci źródeł wiedzy wypełnij zastawienie najważniejszych informacji dotyczących wybranej choroby bakteryjnej człowieka

Nazwa choroby:......
Nazwa bakterii wywołującje chorobe:............
Droga i sposób zakażenia:..............................
Atakowane narządy:..........................
Typowe objawy:...................

Z góry thx i dam 5 gwiazdek

3

Odpowiedzi

2010-01-03T17:48:43+01:00
Nazwa choroby: kiła
Nazwa bakterii wywołującje chorobe:krętka bladego
Droga i sposób zakażenia:przenoszona głównie drogą płciową. Kretki mogą dostać się do organizmu przez błony śluzowe i przez skaleczoną skórę (można zarazić się kiłą przez kontakt np. z bielizną lub ręcznikiem chorego)oraz przy transfuzji zakażonej krwi. Chora matka zaraża płód przez łożysko.
Atakowane narządy:.gardło, ła prowadzi do uszkodzenia układu nerwowego, utraty wzroku, zaburzeń psychicznych, uszkodzenia układu krążenia, kości, stawów i narządów miąższowych, a także w niektórych przypadkach może być przyczyną śmierci
Typowe objawy:trzy tygodnie po zakażeniu w miejscu wniknięcia bakterii rozwija się tzw. zmiana pierwotna - niebolesny wrzód; towarzyszy mu powiększenie miejscowych węzłów chłonnych. Po dziewięciu tygodniach od zakażenia na skórze pojawia się wysypka, tzw. osutka, będąca wyrazem uogólniania się choroby. Powiększają się wszystkie węzły chłonne. Kiła ma przebieg przewlekły, z okresami remisji (ustępowania objawów choroby) i nawrotów. Krętki atakują wszystkie narządy, zmiany chorobowe mogą występować w kościach, stawach, układzie nerwowym, choroba nie leczona lub leczona zbyt późno doprowadza do śmierci.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T17:52:26+01:00
Nazwa choroby - cholera
bakterie - przecinkowca cholery Vibrio cholerae
droga i sposób zakażenia - pokarmowy, skażona woda lub jedzenie
atakowane nażądy - przewód pokarmowy
typowe objawy - wodnisty stolec, wymioty
puźniejsze stadium - marszczenie skóry, zmiana głosu
10 4 10
  • evle
  • Początkujący
2010-01-03T17:53:39+01:00
1. Borelioza
2. bakterie należące do krętków: Borrelia burgdorferi, Borrelia garinii, Borrelia afzelii, Borrelia japonica, przenoszona na człowieka i niektóre zwierzęta przez kleszcze z rodzaju Ixodes
3. przez ugryzienie kleszcza
4. tkanka łączna, wzgórze (ośrodek mózgowy zawiadywania układem czuciowym i bólem), korzenie grzbietowe rdzenia kręgowego, miazga zębowa, gałki oczne
5. gorączka, poty, dreszcze, zmiana masy ciała (przybranie lub utrata), bezsenność, bezdech nocnny, różnego rodzju bóle