Odpowiedzi

2010-01-03T17:49:33+01:00
Do 50g 10% roztworu chlorku sodu wsypano 20g soli. Ile wynosi stężenie otrzymanego roztworu?

ms/50*100=10
100ms=500
ms=5 g -masa rozpuszczonej soli w 10% roztworze

25/70*100%=35,7% -stężenie otrzymanego roztworu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T18:11:21+01:00
50g-100%
x-10%
x=5g
20g+5g=25g -masa substancji
50g+20g=70g -masa roztworu

70g-100%
25g-x
x=35,71% -stężenie powstałego roztworu
2 3 2