Odpowiedzi

2010-01-03T17:51:43+01:00
Bolesław Chrobry sprowadził zwłoki Wojciecha do Gniezna, gdzie w !000 roku przybył Otton II. Otton II pozwoli na koronowanie Bolesława Chrobrego i utworzenie arcybiskupstwa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T17:52:50+01:00
Otton II przyjechał do grobu męczennika św.Wojciecha.
Bolesławowi Otton II nałożył diadem i przez to Bolesław mógł się koronować na króla Polski.
2010-01-03T18:09:00+01:00
Cesarz Niemiecki Otton III odwiedził grób męczennika św. Wojciecha(Kamieniowanego w Prusach). Wydarzenie to odbyło się w 1000 roku i zostało nazwane jako Zjazd Gnieźnieński.
Podczas tego toż zjazdu cesarz nałożył diadem cesarski i dał włócznia sw. maurycego. Zajazd przyczynił się do umocnienia potegi oraz zwiększenia prestiżu polski.