Oblicz pole i obwód rombu , którego :

c) kąt ostry ma miarę 30 stopni , a wysokość opuszczona z wierzchołku kąta rozwartego ma długość 5 cm.

Bardzo proszę o pomoc i zamieszczenie rysunku pomocniczego oraz dokładnego rozwiązania.

PS. Rysunek pomocniczy nie jest obowiązkowy.
Pilne!!! Proszę zróbcie mi to w miarę szybko : )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-18T13:55:09+02:00
Oblicz pole i obwód rombu , którego :

c) kąt ostry ma miarę 30 stopni , a wysokość opuszczona z wierzchołku kąta rozwartego ma długość 5 cm.

sin 30⁰=h/a gdzie a - bok rombu
1/2 = h/a
1/2=5/a
a=10 cm
Obw=4a=40 cm
P=ah
P=10×5=50 cm²

2009-09-18T14:17:15+02:00

sin 30⁰=h/a
½ = h/a
½=5/a
a=10 cm
Ob=4a=40 cm
P=ah
P=10•5=50 cm²