Zad 1
a) liczbę o 10% mniejsza oraz liczbę o 10% większą od liczby 70,

b) liczbę o 30% mniejsza oraz o 30% większą od liczby 150

c) liczbę o 4% mniejszą oraz liczbę o 4% większą od liczby 800

proszę o działania pełne :)

zad 2

Pan Artur zarabia 1500 zł miesięcznie, a pan Piotr 2500zł. Od tych zarobków muszą zapłaci 19% podatku.Który z tych panów zapłaci większy podatek? o ile większ?

Proszę o pełne działania:)
kto pierwszy daje naj;)
Ale mus by tez dobrze ;p

POWODZENIA!!!!;P

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T18:06:02+01:00
A)70-10%=70-7=63
70+10%=70+7=77
b)150-30%=150-45=105
150+30%=195
c)800-4%=800-32=768
800+4%=800+32=832

Pan Artur
1500zł-19%=1500-285=1215
Pan Piotr
2500-19%=2500-475=2025
Większy podatek zapłaci pan Piotr. Różnica tego podatku to 475-285=190
Liczę na naj :) :***
2010-01-03T18:09:00+01:00
A)
70 - 100%
7 - 10%

70 + 7 = 77
70 - 7 = 63

b)
150 - 100%
15 - 10%
45 - 30%

150 - 45 = 105
150 + 45 = 195

c)
800 - 100%
8 - 1%
32 - 4%

800 - 32 = 768
800 + 32 = 832

zadanie 2

pan A:
zarabia 1500
podatek 19%
15 - 1%
15 x 19 = 285
Pan P;
zarabia 2500
podatek 19 %
25 - 1%
25 x 19 = 475

475 - 285 = 190

Więszy podatek płaci pan Piotr. Różnica wynosi 190
  • yume
  • Rozwiązujący
2010-01-03T18:13:36+01:00
1.
a) 70 - 100%
x - 10%

70 x 10
x= ---------- = 7 70 + 7 = 77
100 70 - 7 = 63

b) 150 - 100%
x - 30%


150x 30
x= ----------- = 45 150 + 45 = 195
100 150 - 45 = 105

c) 800 - 100%
x - 4%

800 x 4
x= ------------ = 32 800 + 32 = 832
100 800 - 32 = 768


2. 1500 - 100%
x - 19%

x = (1500 x 19) : 100 = 285zł

2500 - 100%
x - 19%

x = (2500 x 19) : 100 = 475 zł

285zł < 475 zł
475 - 285 = 190 zł
odp więcej zapłaci pan piotr o 190zł


1 5 1