1.Zablokowanie nawet małego naczynia tętniczego w krążeniu wieńcowym uniemożliwi dostarczenie części mięsnia sercowego............i............. .Doprowadzi to do .............. mięśnia i w konsekwencji do zawału. 2.Pacjentowi zmierzono ciśnienie krwi.Wynik był następujący:190/110 mm Hg. Napisz jaką chorobę może podejrzewac lekarz-.................... oraz jakie 3 czynniki mogły wpłynąc na wynik pomiaru ciśnienia. Z góry dziękuje.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T18:20:06+01:00
1)
W ścianach tętnic gromadzą się złogi związków tłuszczowych. które utrudniają przepływ krwi przez naczynia. miażdżyca
Blaszki miażdżycowe występują w tętnicach serca. choroba wieńcowa
Z powodu niedostatecznego dopływu krwi obumiera część serca. zawał serca

2)Zablokowanie nawet małego naczynia tętniczego w krążeniu wieńcowym uniemożliwi dostarczanie do części mięśnia sercowego tlenu i pokarmu (substancji odżywczych) Doprowadzi to do obumarcia mięśnia i w konsekwencji do zawału.

3)Pacjentowi zmierzono ciśnienie krwi. Wynik był następujący : 190/110 mm Hg. Napisz, jaką chorobę może
podejrzewać lekarz - nadciśnienie tętnicze
czynniki:
-wysiłek przed badaniem
-nadmierny stres
-wypicie kawy
27 4 27
2010-01-03T18:22:55+01:00
1. Zablokowanie nawet małego naczynia tętniczego w krążeniu wieńcowym uniemożliwi dostarczenie do części mięśnia sercowego tlenu i składników odżywczych.Doprowadzi to do obumarcia mięśnia i w konsekwencji do zawału.
2.Pacjentowi zmierzono ciśnienie krwi.Wynik był następujący:190/110 mm Hg. Napisz jaką chorobę może podejrzewać lekarz
-choroba nadciśnieniowa,
- zmęczenie fizyczne, np. pokonanie schodów w szybkim tempie,
- stres wynikający z badania.
13 3 13