Odpowiedzi

2010-01-03T18:44:10+01:00
Magmy, materiałów piroklastycznych, substancji lotnych: gazów, par
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T18:44:39+01:00
Produkty:
1.stałe:
-strzępy lawy zastygłe w powietrzu
-lapille
-popiół wulkaniczny
-tuf wulkaniczny
2.ciekłe
-lawa
10 2 10
2010-01-03T18:47:56+01:00
Produkty erupcji wulkanicznych dzielą się na stałe, ciekłe i gazowe. Stałe produkty określane są jako strzępy lawy zastygłe w powietrzu i osiągające rozmiary nawet ponad 1 metra. Znacznie mniejsze rozmiary osiągają osiągają lapille oraz piaski i popioły wulkaniczne. Najczęściej wulkan wyrzucają więcej materiału piroklastycznego niż lawy. Materiał o różnych rozmiarach opadający w otoczeniu wulkanu tworzy skałę określaną jako tuf wulkaniczny. Stanowi ona doskonałe podłoże dla rozwoju gleb.
6 4 6