Zad1.
Oblicz objętość V ostrosłupa, którego podstawą jest romb o przekątnych d1=8cm i d2=14cm, a wysokość ostrosłupa h=12cm

zad2.
Oblicz objętość V ostrosłupa, którego podstawą jest trójkąt prostokątny równoramienny o przyprostokątnej a=6cm, a wyskość ostrosłupa h=9cm

Z góry dzięki :) POZDRO

2

Odpowiedzi

2010-01-03T18:55:41+01:00
1.Pp=d1xd2/2=8x14/2=56cm
V=Ppxh=56x12=672
2.Pp=a3pierw.3/4=[6]3pierw3/4=54pierw3
V=54pierw3x9=486pierw3
;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T18:55:55+01:00
Zad.1

Pp=(8*14):2=56(cm2) (pole podstawy)

V=1/3*Pp*h (teraz należy podstawić pod wzór)

V=1/3*56*12
V=224 (cm3) <-- ODP.

Zad.2

Pp=1/2*a*h
Pp=1/2*6*6
Pp=6(cm2)

(teraz znowu podstawiasz pod wzór-ten na górze)
V=1/3*6*9
V=9 (cm3) <---Odp.

:)