Odpowiedzi

2009-09-17T17:58:02+02:00
8l-100km
40l-x km
x=(40*100)/8
x=500
po zatankowaniu do pełna pani Beata będzie mogła zrobić 500km
2009-09-17T17:58:37+02:00
Jeżeli nie przyśpieszy 40/8=5 5*100=500 Odp. 500 km.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T17:59:35+02:00
Samochód pani Beaty zużywa średnio 8 litrów benzyny na przejechanie 100km.Wbaku mieści się 40 litrów benzyny.Ile kilometrów będzie mogła przejechać pani Beata pozatankowaniu do pełna?

robimy to z proporcji:

8l - 100 km
40 l - x

mnożymy na krzyża :

8x=4000
x=500 km