Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T18:57:35+01:00
Witam!
Oto rozwiązanie:
http://pokazywarka.pl/c3mtaq-2/

Pozdrawiam!
1 1 1
2010-01-03T18:58:29+01:00
Suma tych wyrażeń= w liczniku; x²+4x-16,,, w mianowniku: x(x-4)
12 1 12
2010-01-03T19:02:36+01:00
Dane są wyrażenia x/x-4 i 4/x (x≠4 i x≠0) jaka jest suma tych wyrażen?

x/x-4 + 4/x = x*x/(x-4)*x + 4*(x-4)/x*(x-4)=
x²/x²-4x+4x-16/x²-4x=
x²+4x-16/x²-4x = x²+4x-16/x(x-4)
2 5 2