Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T19:13:44+01:00
1. Tereny o płytkim poziomie wód porasta bór wilgotny,powstaje parowanie wody,a zarazem powoduje powstawanie gleb torfowych , w ten sposób magazynują wodę.
Torfowiska odgrywają bardzo znaczącą rolę w magazynacji wody ponieważ magazynują ją w duzych ilościach .
2. Wszystkie widłaki są w Polsce chronione ponieważ są gatunkiem wymięrającym a ich rozmnażanie trwa bardzo długo.
3. Jak sama nazwa wskazuje zalązki które powstały w zalążni słupka są zamknięte.
2010-01-03T19:16:30+01:00
1. Torfowce magazynują duża ilość wody tak jak inne mszaki. W czasie intensywnych opadów gromadzą i zatrzymuja nadmiar wody przez specjalne wytwory powierzchnii przez to zmniejszają ryzyko powodzi, a w czasie suszy zapobiegają wysychaniu gleby. tworząc tzw. warstwe mszysta.
2.Wszystkie widlaki w Polsce są chronione ponieważ jest ich tak mało i sa tak różne. Są objęte ścisła ochroną gatunkowa.
3.Ta NAYWA POCHODZ OD TEGO ,ZE TE ROŚLINY MAJĄ SILNIE ZREDUKOWANE zalażli dlatego "rośliny okrytozalazkowe" ich zalażki sa okryte ;P


W RAZIE JAKICH WATPLIWOŚCI PISZ DOI MNIE ;p
pozdro