Odpowiedzi

2009-09-17T18:08:45+02:00
9cm-suma postaw
stosunek1:2=x+2x=9x
3x=9/3
x=3
2x=3*2=6
h=3cm
pole:1/2(a+b)*h
1/2*9*3=13,5cm2-kwadratowych
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T18:11:59+02:00
9:3 = 3 (bo stosunek można dodać 1:2 to 1+2=3)
3 to długość krótszej podstawy
w takim razie druga dwa razy dłuższa to 3*2=6

wysokośc chyba powinna być równa długości krótszej podstawy więc też ma 3

czyli pole to
p=(a+b)*h dzielone przez dwa

p=[(3+6)*3]:2=13,5 cm2
2009-09-17T18:25:38+02:00
A+b=9
a:b=1:2
czyli a=3, b=6
a wiec h=3
P=(a+b)*h/2
P=9*3/2=27/2=13,5
1 5 1